Lite sliten

Skulle behöva komma ifatt livet lite känner jag. Alldeles för mycket på jobbet då jag numer ersätter städ som är sjukskriven och halvtid i restaurangen + mina 85% på kontoret...hinner inte med att andas! men förhoppningsvis är det tillfälligt nån månad till bara. Idag städade jag så dammsugaren brann upp:) som tur var städade jag sista rummet i den byggnaden så jag slapp hämta en ny.  Vad har hänt efter jobbet då för lite tid över har jag ju:) Tränade   första taekwondoträningen efter juluppehållet och jag har sjuk träningsvärk. Lyckades också med att skava upp som brännsår på båda fötterna?! Har aldrig fått det förut men det kan ju tyda på lite fel teknik fick jag förklarat för mig med ett leende, ja det kanske kan stämma men jag har ju inte fått det förut....ofta kör vi i par och jag var med tränaren så det var ju inte att maska något direkt:P kanske berodde på det, skitsamma. Kul var det och ont gör det:)
Igår kom Andreas hem som vanligt och hämtade Gry på fritids. Jag åkte direkt och tränade. Sedan kom Ami, Robin och Robin:) hit och vi åt tacos och hade en kanonkväll. Gry var hängig och imorse när hon vaknade hade hon feber. Rätt dag i veckan om man nu får säga så. Andreas är ju ledig och jag kunde åka och jobba. Och eftersom jag skulle jobba så gick jag och la mig vid 23.30 fast gästerna var kvar:) så kan man också göra när man är som en enda stor familj. Fick se Flingan utanför fönstret som trasslat in sig i täcket. Andreas och Ami fick rycka ut. Funderar på och ha hästarna på riktig lösdrift istället:) Ta ner hagen och så kan man bara gå ut och ropa så kommer dom i full fart över gärdena. Gud vad mysigt. Så är det varje dag iaf nu med Flingan. Hon kommer direkt jag ropar både på morgonen och möter mig vid bilen och samma sak på kvällen. Och så följer hon med mig och kryper in i hagen igen:) Igår började hon gå uppför trappen till höskullen men då fick jag sätta stopp. Andreas har satt upp en tråd till i hagen idag men frågan är om det hjälper. Ska bli spännande att gå ut i kväll och se om hon står och väntar utanför.  Det är liksom hennes grej. 4-5 trådar har jag på hagen nu men det hindrar inte houdini. Till sommaren ska jag testa att ha ytterdörren öppen:) Kanske går hon in och Gry kan leka Pippi Långstrump:P Dessvärre kanske det inte skulle bli lika populärt hos andra familjemedlemmar men lite roligt. 
Nu är det snart Gladiatorerna. Gry har väntat och nu (20 min kvar) så somnade hon i soffan febrig och snorig. Gumsan.......
Men va faan, nu hittade jag hårspännet jag tappade på jobbet. I BH:n haha, jaja dags att ladda inför Gladiatorerna.
 
Kram B
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0