Häst och stege:)

En soft lördag har det varit....Gry hade feber igår och var inte alls pigg så hon fick sova hos mig i natt. Vi skulle vart in till Lena och Mattias men jag skickade in Andreas själv. Jag hade ju sån huvudvärk så jag sa att jag blir inge roligare än så här så åk du. Så Gry och jag tog en myskväll fast hon somnade ganska tidigt i min säng. Idag är hon piggare. Vet inte vad febertoppen berodde på. Dammsög lite och tänkte torka golven men jag vet inte vad jag gjorde istället för ingenting jag tänkt göra blev gjort iaf:) . Hittade lite älggrytbitar i frysen och slängde ihop en köttgryta. Vissa går ut i "landet" och hämtar morötter men jag går ut i stallet och hämtar jag:)
Vi gick ut och tog kort på massa grejer som vi inte använder och satte ut på blocket. Tyvärr även bilen:( Jag vill inte!!! Älskar min bil men läge att byta och på så sätt få lösa lånet på Opeln. Varför ha lån på en bil när man kan ha det på två? :) Nej nu ska det bli ordning på torpet.
Ida ringde och undrade om jag skulle med och rida....jag brukar ju gå med stavarna eller med Gry så hon ska få lite sällskap men nu kom jag på att jag skulle låna Alv:) .
Jaha ni, min häst är ca 145cm i mankhöjd och det är ett tag sedan jag red honom men Alv är 165-170cm i mankhöjd. Jag insåg ganska snabbt att det största problemet skulle bli att ta mig upp på honom. Han är inte den som står stilla heller...hmmm tur ingen såg för jag tog hjälp av en stege:P haha praktiskt. Gick bra men det var lite ovant. Han är stoooooor. När vi kom tillbaka kom Lotta och mötte oss så jag hoppade bara av så tog hon hand om honom. Lyxigt att lämna vidare en skitig, fullt utrustad häst och själv gå in igen:)
När jag kom in så hade 2st ringt om akvariet vi satte ut på blocket. Det är ju roligt att sälja grejer:)
Nu ska jag släppa in löpfia och sen lägga mig i soffan och få benen masserade tänkte jag. Har jag tur så har Andreas samma tanke:P

Kram B

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0